Dámy a pánové, představte si, že úplně každé logo, které znáte, nevzniklo jen tak náhodou. Ať už jde o barvu nebo tvar, vše tam má svůj smyl a význam. Nevěříte? Například dnes se podíváme na 10+ slavných značek, u kterých byste si mysleli, že nemohou nic skrývat, ale věřte, že budete velmi překvapeni, co vám dnes odhalíme!
1. Hyundai
Mnoho lidí má tendenci si myslet, že logo korejského konglomerátu Hyundai je prvním písmenem jeho názvu, nic víc. Ve skutečnosti písmeno H symbolizuje potřesení rukou dvou lidí (na jedné straně – klient, na druhé – zástupce společnosti).
2. Adidas
Název sítě sportovních obchodů Adidas vznikl ze jménem tvůrce Adolfa Dasslera. Logo se několikrát změnilo, ale vždy obsahovalo tři pruhy. V tuto chvíli jsou nakloněny a tvoří trojúhelník – horu. Toto je symbolické znázornění překážek, které musí všichni sportovci překonat.
3. Apple
Rob Yanov, designér loga Apple řekl: „Koupil jsem si celou tašku jablek, dal jsem je do mísy a týden jsem je kreslil a snažil jsem se zjednodušit jejich tvar. Kousnutí do ovoce bylo součástí experimentu a čistou náhodou bite – v překladu kousat, je i počítačový jednotka pro velikost.
4. Sony Vaio
První dvě písmena loga Sony Vaio tvoří vlnu představující analogový signál a poslední dvě připomínají 1 a 0, symboly digitálního signálu.
5. Amazon
Žlutá šipka připomíná úsměv: Amazon.com chce, aby byli zákazníci šťastní. Šipka také spojuje písmena A a Z, což naznačuje, že tento obchod má naprosto vše – „od A po Z“.
6. Baskin Robbins
Růžová písmena „BR“ tvoří číslo 31, což je počet příchutí, které byly kdy vyráběny.
7. Toyota
Mnoho lidí porovnává logo japonské automobilky Toyota s hlavou kovboje v klobouku. Ve skutečnosti se jedná o stylizované oko jehly s provlečenou nití. Jedná se o jakýsi náznak minulosti společnosti, která se během svého vzniku zabývala tkalcovskými stavy. Logo však má ještě jedno malé tajemství: některé jeho části tvoří písmena slova Toyota.
8. Continental
Continental je výrobcem automobilových pneumatik. Jedno z nich je vidět na prvních dvou písmenech, která vytvářejí perspektivní pohled na kolo.
9. Formule 1
Pokud se podíváte pozorně na prázdné místo mezi písmenem F a červenými pruhy, všimnete si čísla 1. Logo vyjadřuje rychlost.
10. Pinterest
V logu populární internetové služby Pinterest je skrytá špendlík, Uživatelé tak mohou shromažďovat obrázky, které se jim líbí, a „připnout“ je na svou online tabuli. Podívejte se blíže na písmeno P – má ostrou „nohu“, která je stylizovaná jako jehla.
11. Beats
Písmeno B a červený kruh loga amerického výrobce zvukových produktů Beats jsou umístěny tak, jako když si nasazujeme sluchátka na uši.
12. Toblerone
Toblerone je čokoládová společnost se sídlem v Bernu ve Švýcarsku. Říká se mu také město medvědů. Proto Toblerone zahrnul do svého loga siluetu tohoto zvířete.
13. Bmw
Historie společnosti BMW začala letectvím a logo společnosti zůstává věrné svým kořenům. Na rozdíl od názoru, že středem loga BMW jsou lopatky rotující vrtule, jedná se pouze o fragment bavorské vlajky.
14. LG
Hlavním symbolem loga jihokorejského výrobce elektroniky LG je stylizovaná tvář usmívajícího se muže. Podle oficiálního popisu značky toto složení naznačuje závazek společnosti udržovat „lidské“ vztahy se všemi zákazníky.
15. Evernote
Sloni jsou známí výjimečnou pamětí. Bylo prokázáno, že tato zvířata si mohou pamatovat tváře a události. Proto má služba Evernote ve svém logu slona. Roh jeho ucha je navíc ohnutý, jak je obvykle skládají rohy stránek. S Evernote Notes na nic nezapomenete.
16. Coca-Cola
V logu Coca-Coly v prostoru mezi písmeny O a L můžete vidět dánskou vlajku. Výrobce nápojů to využil ke své výhodě během své reklamní kampaně v Dánsku.
Tak tady top vidíte. Nic není v logu značek jen tak náhodou. Všechno má svůj jasný význam. Stačilo by jen změnit barvu a už by to nedávalo smysl. Pro nás, jakožto pro spotřebitele, by to sice nic neznamenalo, ale není to jistým způsobem uspokojující, když víte, jak na všechno do sebe zapadá?
Čerpali jsme z adme.ru