Pokud se rozhodnete si založit nějakou svojí firmu/značku, první, co musíte většinou vymyslet (pokud pomineme úřední záležitosti) je vytvořit jméno a logo, což spolu úzce souvisí. Jméno většinou vytvoříte podle toho, co vyrábíte, podle vašeho vlastního jména atd. Často se však při vymýšlení nového názvu používají různé zkratky, přesmyčky atd. My se nyní u vybraných desíti světových značek podíváme, jaké zkratky, přesmyčky či jiné slovní hříčky byly použity v těchto případech!
1. Intel
Název giganta pro výrobu procesorů a dalších součástek vznikl ze sousloví “Integrated Electronic”, neboli “Integrovaná Elektronika”.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
2. NASA
Národní úřad pro letectví a vesmír (anglicky “National Aeronautics and Space Administration”), přesně z tohoto názvu, který jste možná již taká slyšeli, vznikla zkratka NASA.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
3. LG
Název není odvozen od fráze “Life’s Good” na logu, jak by se možná mohlo na první pohled zdát, ale od sousloví “Lucky Goldstar”, neboli “Šťastná Zlatá Hvězda”.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
4. M&M’s
Forrest Mars a William Murrie, tak se jmenovali zakladatelé tohoto výrobce cukrovin a díky svým příjmením, začínajícím stejnými písmeny, mohli udělat tento stylový název.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
5. LEGO
Nejpopulárnější značka stavebnice z Dánska vznikla z fráze “Leg Godt”, což v dánštině znamená něco jako “dobře si hrát”.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
6. CNN
CNN je americká televize, jejíž celý název je “Cable News Network”, což znamená “kabelová zpravodajská síť”.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
7. H&M
Název švédského výrobce oblečení vznikl ze dvou slov “Hennes a Mauritz”, první slovo znamená ve švédštině “ona” či “její” a druhé slovo je název prvního obchodu, který si zakladatel značky, Erling Persson, otevřel.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
8. ITC
ITC, celým názvem “Indian Tobacco Company” neboli “indická tabáková společnost”. Dřívější název “Imperial Tobacco Company” byl roku 1970 změněn.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
9. BMW
Jedna z největších německých automobilek používá jako název zkrácený termín “Bayerische Motoren Werke”, neboli “bavorské autodílny”.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
10. JBL
U tohoto výrobce specializující se na zvukovou techniku je to poměrně jednoduché, název je složen z iniciálů zakladatele, jenž se jmenoval James Bullough Lansing.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Jak vidíte, není to vždy tak úplně jednoduché vymyslet zajímavý a poutavý název a zároveň logo. Pokud však pořádně zapojíte svojí hlavu a třeba se s někým poradíte a dáte dohromady zajímavý název a poutavé logo, pak věřte, že jste na dobrém začátku za cestou k úspěchu!
čerpali jsme z sarcasm.co