in

Pracovní etiketa? Top 10 nepsaných pravidel, které byste měli znát.

pixabay.com
Reklama

Dámy a pánové, stejně tak, jako existují jistá pravidla ve škole, ve sportu nebo třeba u soudu, tak i v zaměstnání musíme dodržovat nějaké ty věci, aby všechno klapalo jak má. Nemáme však nyní na mysli přestávky na oběd, kuřácké pauzy a pracovní dobu. Jde nám o ty nepsaná pravidla slušného vychování a soužití, která by měl podle nás každý znát. Jste připraveni se o nich něco dozvědět?

1. E-mail vždy pište tak, jako byste ho měli číst nahlas u soudu.

Pracovní e-maily by měly být stručné, slušné a k věci. Nikdo nechce být zbytečně zdržován, číst zdlouhavé pohádky nebo se vypořádávat s někým arogantním.

pixabay.com

 

2. Anonymní průzkumy nejsou anonymní.

Pokud jsou tyto průzkumy vyplňovány na počítači, vždy je autor snadno dohledatelný. Pouze v papírové podobě jsou zcela anonymní.

pixabay.com

3. Obědvat o samotě.

Pokud vidíte někoho, kdo sám tiše obědvá, tak to neberte jako příležitost k tomu, abyste si s ním šli povídat o firemních záležitostech. Čas oběda je osobní čas.

pixabay.com

4. Dostáváte zaplaceno za to, abyste vycházeli se svými spoluhráči.

Nemusí se vám vaši kolegové líbit, ale musíte se snažit, abyste s nimi vycházeli.

pixabay.com

5. Vždy předpokládejte, že vše, co řeknete, bude tlumočeno někomu jinému.

I když telefonujete ve své kanceláři a nikdo tam není… Stěny jsou tenké. Nepomlouvejte.

pixabay.com
Reklama

6. Pozor na drbny.

Osoba, která vám sdělí nejzajímavější „novinky“ z kanceláře, je tou poslední osobou, se kterou byste měli mluvit o jakékoli své osobní záležitosti.

pixabay.com

7. Neuvádějte podrobnosti o tom, proč jste nemocní nebo jedete na dovolenou.

Když žádáte svého šéfa o volno, nepotřebují vědět důvod, aby mohli určit, zda si můžete vzít volno. Lidé milují posuzování, zda je vaše volno „opodstatněné“, takže jim nedávejte tuto šanci.

pixabay.com

8. Zacházejte s novými zaměstnanci s respektem.

Jeden z nich by mohl skončit vaším nadřízeným dříve, než si myslíte.

pixabay.com

9. V pátek po obědě již neposílejte žádné špatné zprávy ani kritizující e-maily.

Ten druhý s tím nemůže nic dělat, kromě starostí, které díky tomu bude mít celý víkend. Nechte si to na pondělí.

pixabay.com

10. Nikdo v práce není proto, že by tam chtěl být.

Každý má něco nebo někoho, s kým by ten čas trávil raději. Každý jen platí své účty a prochází si tím stejným jako vy. Buďte vnímaví k času a práci všech ostatních.

pixabay.com

Možná vám připadá, že se jedná o věci, které jsou více než jen jasné, ale divili byste se, kolik lidí nemá o této pracovní “etiketě” ani ponětí. Samozřejmě v každé firmě to pak může být nastaveno ještě i trochu jinak, ale myslíme si, že když budete znát tyto základy, tak tím v budoucnu určitě nic nepokazíte.

Tématem jsme se inspirovali na boredpanda.com

Reklama