Filmové plakáty jsou zvláštním typem propagačních materiálů. Jeho cílem je, stejně jako jakékoli jiné reklamy, přilákat pozornost a zvýšit tržby. V tomto případě povzbuzujete diváka, aby si koupil lístek na film. Proto designéři plakátů ochotně využívají metody přitahování pozornosti: určité barevné kombinace, kontrasty, obrázky atraktivních žen a podobně. Francouzský filmový distributor a blogger Christophe Courtois poznamenal, že mnoho filmových plakátů vypadá naprosto stejně a lze je všechny rozdělit do samostatných kategorií. Tak tady je máte.
1. Plakáty s párem stojící zády k sobě.
Plakáty v tomto stylu se nejčastěji vyskytují v romantických komediích. Hrdinové filmových plakátů jsou často ve vzájemném střetu, například pokud jde o principy, názory, sociální postavení. Nakonec však bude vše v pořádku a láska určitě zvítězí.
2. Plakáty s dámou v červeném.
Z pohledu psychologie vnímání barev, červená přitahuje pozornost. Také je tato barva podvědomě spojena se smyslností. A jak víte, to se vždy dobře prodává. Proto designéři při vytváření plakátů velkoryse používají červenou barvu. Hrdinka v červené barvě bude určitě nejdůležitější a rozhodující postavou ve filmu, odvážná a sexy, ničitelka některých dogmat a stereotypů.
3. Plakáty à la Tom Cruise a jeho nejziskovější perspektiva.
Tom Cruise byl dlouho hollywoodskou hvězdou číslo jedna a filmy s tímto hercem nikdy nezklamaly a vždy utržily spoustu peněz. Pokud tedy tento herec hraje v daném filmu, bude určitě na plakátu a to velmi viditelně zachycen v jeho perspektivě, které je zřejmě pro režiséry nejziskovější.
4. Modrooranžové plakáty.
Modrá a oranžová jsou umístěny na opačných stranách barevného spektra. Specialisté nazývají tuto kombinaci barev klíčem k úspěchu. Když se použijí společně, navzájem se stanou výraznějšími a jasnějšími. Z tohoto důvodu se na obrázku vyobrazí napětí a kontrast, což v divákovi vytváří určitou náladu. Tyto plakáty se nejčastěji vyskytují ve filmech žánrů fantasy, horor a akce.
5. Plakáty s okem.
Z blízka vypadá každé oko trochu strašidelně a nezáleží na tom, komu patří: zvířeti, člověku nebo jinému tvorovi. Určitě to však přitahuje pozornost a má to hypnotický účinek.
6. Když se vše odehrává v posteli.
Tváře hrdinů na těchto plakátech často vyjadřují nepohodlí, což naznačuje, že ne všechno je v jejich vztahu úspěšné. Může to být vtipná komedie nebo i seriózní analytika rodinných konfliktů a úskalí ve vztahu mezi nimi.
7. Cool kluci na černých a oranžových plakátech.
Pokud uvidíte takový filmový plakát, bude to určitě akční film. Tvůrci takových plakátů jsou navíc z nějakého důvodu přesvědčeni, že Bruce Willis a Nicolas Cage vypadají obzvláště působivě v takovém barevném schématu.
8. Hrdinové filmu sedící na lavičce.
Nejčastěji jsou takové plakáty o filmech, ve kterých řeší lidé své problémy. Ty se během filmu samozřejmě vyřeší.
9. Plakáty, na kterých stojí hlavní postava zády a drží zbraň.
Hrdina takového plakátu vysílá divákovi signál: „Jsem velmi nebezpečný. Raději se na mě ani nedívej.“ Ačkoli to takto vyznívá, zároveň je to i velmi osamělý hrdina, který bojuje sám proti celému světu.
10. Malé siluety lidí na pozadí s velkými tvářemi.
Plakáty s velkými tvářemi na pozadí a zejména často na mořském pobřeží nebo na obloze, s menšími siluetami lidí níže, naznačuje, že půjde o drama nebo melodrama. Hrdinové takového filmu jsou vázáni úžasnými, čistými a skutečnými pocity.
11. Žlutý minimalismus.
Žlutá není jen barva slunce, radosti a pozitivity. V kombinaci s černou je to varovná barva. Není divu, že varovné signály jsou černé symboly na žlutém pozadí („Nebezpečí. Radioaktivní látky“, „Nebezpečí úrazu elektrickým proudem“ a mnoho dalších ). Nezapomeňte ani na zbarvení bodavého hmyzu, jako je vosa, včela nebo čmeláci. Jejich zbarvení jasně říká: „jsme nebezpeční!“ Podobné plakáty nesou stejnou zprávu – přitahují pozornost a divák podvědomě čte signál, že hrdinové filmu jsou v nebezpečí.
12. Filmové plakáty ve stylu Nicolase Sparkse a se zamilovaným párem v hlavní roli.
Nicholas Sparks je světově proslulý americký spisovatel, který píše o tématech lásky a lidských vztahů. Proto kdykoli, když vyjde do kin nějaký román, bude vždy na plakátu muž a žen, kteří se budou líbat.